Błąd medyczny to nieumyślne działanie, zaniedbanie lub zaniechanie lekarza, stomatologa, pielęgniarki, położnej lub osoby wykonującej inny zawód medyczny powodujące szkodę pacjenta.
Możemy wyróżnić 4 rodzaje błędu medycznego:
- Błąd decyzyjny – polegający na wystawieniu nieprawidłowej diagnozy i nieprawidłowego leczenia pacjenta
- Błąd wykonawczy – nieprawidłowa realizacja procedury medycznej
- Błąd organizacyjny – związany z organizowaniem świadczeń zdrowotnych np. w postaci niewłaściwego zaplanowania obsady dyżurów
- Błąd opiniodawczy – związany z wydawaniem orzeczeń lekarskich i opinii niezgodnie z zasadami aktualnej wiedzy i doktryną opiniodawczą.
Jakie świadczenia przysługują osobie poszkodowanej wskutek błędu medycznego?
Odszkodowanie za błąd medyczny obejmuje rekompensatę wszelkich szkód, które pacjent poniósł w związku z nieprawidłowo udzielonym świadczeniem medycznym, w szczególności:
- zadośćuczynienie za doznaną krzywdę
- odszkodowanie, które na celu ma zrekompensować rzeczywiste straty poniesione przez pokrzywdzonego, m.in. koszty zakupu leków, wizyt lekarskich, wykonanie odpłatnych badań, rehabilitacji, koszty dojazdów do placówek medycznych, koszty przystosowania mieszkania do potrzeb poszkodowanego.
- renty na zwiększone potrzeby – obejmuje przewidywany koszt, jaki poszkodowany musi ponieść na powtarzające się wydatki związane z leczeniem,
- renty z tytułu utraty zdolności do pracy czy widoków na przyszłość.
Więcej informacji na temat odszkodowań uzyskasz, kontaktując się z nami.
W ciągu 48 godzin bezpłatnie przeanalizujemy każdą sprawę i ocenimy możliwość uzyskania odszkodowania za błąd medyczny. Przedstawimy Ci jasne warunki współpracy oraz ustalimy harmonogram działań prowadzący do uzyskania świadczeń.
Sprawdź, jak możemy Ci pomóc!